Amsterdam – the story continues.

Ontbijten in de zon aan boord van de Kapitein Anna!! Life is beautiful.
Just of da boat….in Amsterdam

Op zaterdag na het ontbijt vertrokken we richting  Van Gogh museum. Vetje had kaarten besteld via internet, en dus moesten we om 11 uur stipt ter plaatse zijn. Dat werd nog een moeilijke bevalling. Eerst tijd te veel, en daarna tijd te kort natuurlijk. Zo zijn we 🙂 We planden eerst nog een fiets te huren, maar dan kwamen we zeker te laat, dus sprinten we naar de tram en… stapten véél te vroeg af. In snelwandeltempo dan maar enkele Amsterdamse straten doorkruisen om klokslag elf aan het Van Gogh museum te komen. Wie dacht dat we daar alleen zouden staan is helemaal fout!!!

Een zee van mensen strekte zich voor ons uit, zover het oog reiken kon. Volledige chaos. In normale omstandigheden schijnen er vier queues te zijn. In dit geval waren er GEEN queues, alleen maar volk, tegen elkaar gestapeld. Ontevreden. Want normaal mag je met een ticket aangekocht op internet onmiddellijk binnen. Niet vandaag dus. De arme man die de menigte ietwat in bedwang moest houden, kreeg het niet snel genoeg uitgelegd aan de massa. Er werd versterking ingeroepen en een troep museumpersoneel kwam naar buiten gezwermd. Dranghekkens werden geplaatst, mensen met internet tickets werden meegenomen, zodat ze “slechts” een half uurtje dienden aan te schuiven. De anderen mochten voor twee uren in de rij staan… Dus toch goed die op voorhand via het www aangekochte tickets.

Eens binnen viel de drukte wel mee. Het is druk natuurlijk, maar niet zo dat je niet kan genieten.

Foto’s maken mocht niet, maar als echte Vlaming kan ik daar niet teveel rekening  mee houden, en maakte ik in het geniep een foto . Met de smartphone en zonder flits. Het geeft een idee. Wat was ie toch een artiest!!! En een getormenteerde ziel 😦

P1030528 Niet in het museum, maar toch een mooie kunstzinnige quote 🙂

Met Vincent waren we toch een tweetal uren zoet. Schitterend museum. Buiten aan een stalletje kocht ik een T-shirt voor dochterlief, als souvenir. Zwart natuurlijk, met een kopie van een doodshoofd geschilderd door Van Gogh, en met een kleine toevoeging: een sigaret (jointje?) bungelt uit de mond van het skelet. Ze vond het de max!!!

Eenmaal buiten het museum merkten we dat de zon nog steeds scheen, en warempel ook nog warmte gaf!!! Richting Vondelpark dan maar, dat lag in de buurt. Ergens in dat Vondelpark is er een heerlijk terras, waar we ons installeerden in de zon. T-shirt weer, hoe zalig!!!

IMG_20150502_141221 IMG_20150502_140837

Hier konden we uren, wat zeg ik, dagen blijven zitten. Maar na enige tijd besloten we toch nog wat meer te gaan bekijken.

Hasj en Marihuana museum… Neen we zijn niet binnengeweest.

Het idee van de fietsenhuur spookte nog steeds door ons hoofd. Maar op onze tocht naar het Centraal Station en de fietsenverhuurdienst raakten we zo vaak afgeleid, dat het er niet meer van gekomen is….

Dit kan alleen in Amsterdam, een echte Condomerie.

De bibliotheek bezochten we op aanraden van BF, wat een gebouw, en wat een zicht vanop het dakterras!!!!
Museum voor techniek ziet er uit als een soort schip.

P1030552P1030549IMG_20150502_180738

Het begijnhof bezochten we op aanraden van Lis. Echt de moeite waard!!!

P1030545 P1030594  P1030506 P1030498 P1030493

’s Avonds aten we heerlijk bij Villa Zeezicht, en wandelden we voorzichtig door het red light district.:)

Het nachtleven zijn we niet meer ingedoken, al had ik er wel zin in. (Vetje was moe 😦 )

Nu ja, beter dat we op tijd onze kajuit indoken. Onderweg nog een slaapmutsje bij Restaurant/café De Ijkantine

En de volgende ochtend koffers achtergelaten op da boat, en terug naar het centrum. Waar we een boottocht maakten doorheen de Amsterdamse grachten. In het gezelschap van, ik zweer het je, twee bussen Indisch/Amerikaanse toeristen. Wat kunnen die mensen kwebbelen, je hebt geen idee. Ik heb geen woord verstaan van de hele uitleg die werd gegeven door de gids. Tetter tetter tetter. Ik kan er ook weg mee, maar als ik een gids boek, dan wil ik ook luisteren. Zij niet duidelijk. Zitten hun foto’s te bekijken en verhalen te vertellen, terwijl ze gewoon naar buiten moesten kijken. O ja, naar mijn T-shirt keken ze ook. Op dit moment doen er foto’s van mij in dat T-shirt de ronde in Texas, want daar kwamen ze vandaan. O, can I read what is on your shirt? Show me, please. Picture picture picture…Ik had er gewoon geld moeten voor vragen! Maar ze waren zoo vriendelijk dat ik ze maar heb laten doen. Een beetje geergerd was ik wel, maar goed.

Hier het bewonderde T-shirt.

Life is short2abb5482-d3c9-44ec-a9f0-8cd7b396cac0

Break the rules

Forgive quickly

Kiss slowly

Love truly

And never regret anything that made you smile 🙂

P1030594 P1030577 P1030575 P1030554 P1030501

Na de boottocht was het rennen om de bagage op te pikken en onze trein te halen. Vooral omdat Vetje haar treindocumenten niet vond. NIET. Man, wat heb ik gelachen.

Over de treinreis schreef ik al een kort postje, het moment zelf. Feel free to read it. Het was balen.

Maar we kwamen veilig thuis en dat is het voornaamste.

I love Amsterdam

Myriam

49 gedachten over “Amsterdam – the story continues.

1. Da’s goe nieuws. Zo genieten van Amsterdam als Vlaming. Met zo’n tekst op je T-shirt wordt de dag alleen maar leuker. En on top off, het levert een mooi item voor de blog op. Volgende keer een bezoek plannen aan Rotterdam, wordt je nog blijer en vrolijker van.

Liked by 2 people

2. Wat heb ik gelachen ,wat zijn jullie 2 een goed koppel..in de wind niet door de drank, maar 2 gibberende warhoofden (niet kwetsend bedoeld )
    Ben ook in Amsterdam geweest ,goed voorbereid want alles opzoeken voor de reis vind ik zalig.Ik onderweg kan ik aansluiten op toevallig zaken.Niet dat ik het bokje strik volg hoor.
    Gelukkig is iedereen anders en het voornaamste is dat jullie samen een keitoffe tijd hadden.

Liked by 1 persoon

3. Wat heb je mooie foto’s gemaakt. Heerlijk he, Amsterdam, Ik werk in Amsterdam, maar toch zie ik nog elke dag als ik er ben de schoonheid, al is het station en de weg vies, al zijn de wc’s in de horeca smerig, toch is het een heerlijke stad. Ga nog even van je foto’s genieten.

1. Dank je wel. Het is vooral mijn vriendin die de foto’s heeft gemaakt. Ik schrijf beter dan ik foto’s maak. Ik vind het een heerlijke stad. zo vol leven.

4. Leuk verslag. De begijnhof moet ook maar eens bezoeken.
    Amsterdam of Rotterdam? Lastig. Als geboren Rotterdammer heb ik vaak rondgelopen in die stad. Rotterdam is een mooie stad, maar toch geef ik de voorkeur aan het gezellige Amsterdam.

Liked by 1 persoon

5. Leuk verslag hoor Myriam. Jullie hebben een hoop gezien. Vlak bij het Begijnhof zit een heel -piep- klein cafeetje. Daar kom ik wel eens. Het is heel oud, en er is al veertig jaar niet afgestoft zodat er een dikke laag stof op de kandelaars ligt. Je moet niet allergisch zijn.

1. Mijne vent? Ik ga graag eens op stap met een vriendin. Hij doet vaak security opdrachten op festivals en concerten, en ik mag dan met een vriendin op stap. Zo zijn we alletwee content 🙂

6. Leuk overnachtingsadres. Wat kost een kamer er ongeveer? Op de site staat het nog niet en op Bookings.comx kan ik het zo snel niet vinden.

Ben geboren met uitzicht op Rijksmuseam en getogen Amsterdamse en ben er veel te lang niet geweest.

Liked by 1 persoon

1. Het was voor twee nachten 150 euro per persoon, met ontbijt bij. En we dachten ook met fietsen bij maar dat was fout gedacht. Niet goedkoop, maar echt leuk adres

7. Dat je het overleeft hebt.. 😉 Ik kom alleen nog maar in Amsterdom als er mensen van buiten Nederland overkomen en daar heen willen. Mooi dat je dochter het shirt helemaal geweldig vond.

Lvoe As always
    Di Mario

OT… een kwestie van jaren bijhouden… Valt per dag wel mee. Gewoon elke dag het nieuws lezen en bekijken.

Liked by 1 persoon

1. Ik zou het me niet direct zien doen, maar ik ben dan ook de meest chaotische ziel die je kan ontmoeten vrees ik. Je mist toch iets hoor. Amsterdam, ik heb er een stukje van mijn hart verloren.

8. Wat een leuke tekst op je Tshirt, ooit eens ergens gelezen maar nooit op een Tshirt.
    Jullie hebben je werkelijk prima vermaakt en alle tijd benut! Het Begijnhof en de Engelse kerk (als je er in mocht) is echt iets wat je niet mag overslaan, goed gedaan. De moeite waard hè Amsterdam?
    Maar dat wist je dus al! Ik zie uit naar je volgende uitje, goed dat ik deze logjes even had geparkeerd in mijn browser… ik heb genoten ;-).